Sep 1, 2010

moved !

.
.
Mak ayah dtg KL dan semestinya diet saya hancur selama 4 hari tetapi maseh rs berbaloi baloi kan!
Td pg bru lepas anta mak ayah balik, mereka bawa pulang jiwa saya bersama ke kedah, maka hny jasad saya tinggal di ibu kota kuala lumpur.
Takpalah, sabtu sesudah subuh saya pon nk balik kedah dah, dan semuanya akan bergabung bersatu (nada lagu adam stacy pls)

.
.
Tak pasti nk gambarkan mcmana pagi 1 September 2010 ni .. permulaan yg saya rs penuh dgn kesyukuran ke hadrat Allah SWT dengan limpah kurnia-Nya .. Alhamdulillah.

.
.
Segala urusan pindah rumah dh selesai 96.5% (perlu ka klu dh nama pon engineer) .. cuma tgl kotak kotak kosong (penting ke? hahaha) dlm bilik ja blum berangkat, mgkn juga brg brg kecit yg telepas pandang dan kunci umh lama pon blum beserah. Hrp dpt buat esok, juga sebelum blk kmpg utk berhari raya.

.
.
.
Tak pasti juga kenapa ayat yg ditaip pada pg ni tampak (eceh) penuh skema penulisan Bahasa Melayu .. mungkin aura dtg dr pelajar Tahun 6 yg bakal menduduki peperiksaan UPSR dlm semgu lepas raya. Kesian mereka. 

Tiba-tiba terdetik kenapa kerajaan Malaysia terutamanya Kementerian Pendidikan tak anjakkn peperiksaan UPSR 2.5 mgu selepas raya, bukannya melibatkan Australia mahupon Brunei pon kan. Mgkn output pelajar lebih memberansangkan dengan tercerna semua ketupat lemang mahupon serdak serdak kueh Mak Jah.

Jika difikirkan andai saya atau kamu (ya kamu) ditempat ibu bapa mahupon cikgu-cikgu pelajar ini, tidakkah gelabah dibuatnya. Atau mgkn mereka dh pon bersedia awal, tak mcm kau lah Madi semuanya last minit.
Apapon, selamat menempuhi peperiksaan UPSR utk mereka semua. UPSR sekali saja dlm hidup, raya tahun-tahun depan jika dipanjangkan umur pon ada lagik.


.

.
.
alamak, lupa nk smbung ceta, terleka buat benda len. Sambung esok lah.

.
.

No comments: