Oct 28, 2010

checklist hapdet II

.
.
.
 .
.
Entry panjang tanpa gambar penuh tulisan, huuuuu.

3 bulan 1 minggu = 13 minggu = 91 hari
*Dup dap dup dap dup dapppp


Cuak tauuuu!
Apa yg aku cuak adalah aku belum kurus!
Kurus tu mmg tak dapek la, tp I'm not even getting slimmer, cuak tauuu.
Taip ni pon jntung mcm bedegup pantas.
Adoi apa laaa yg aku debarkan sgt, heshhh.

.
.
.
Hasil balik kedah last wiken sgt memuaskan, walopon rs tak puas nk tido lama.

Compound rumah - checked!
Tidak laah aku wat garden segalanya, aheeee. Cuma tebas kawasan sket, kasi luas nk naik khemah nnt. Harap ngaam la muatan utk kawasan umh aku eh.

.
Curtain - checked!
Dah anta pegi jahit, basically buat yg stendet ja, tadek fancy apa pon. Sbb mak saya terkenal dgn simple orgnya, luv u mak!
.


Carpet - checked!
Sebabkan my pelamin will be at porch outside, jadi kena lah cari karpet yg ala kadar nk bentang situ.
Fully paid, weeee.

.
Pelamin - checked!
Mengharapkn pelamin yg sesimple mungkin..riso la kang pak andam ni kasi semak pelamin haku mmfosss lah. Tp ok lah, he's quite a good listener..dgr jugak cmna aku nak. Setengah tu nk ikut ckp dia saja. Simple pelissss...aku tanak sarat! Depo paid.
Bagosnya sbb tiny miny things are included, taklah penat sgt nk pikirkan.

.
Bilik Tido - checked!
Kisah bilik tido ni pada mulanya nk DIY saja .. bukannya nk buat apa sgt, sbb curtain bilik dh ada.
Bckdrop kt panel katil tu bleh saja nk tmbah, then taruk flowerstand, candles, done!
Tp mak ni mcm riso je aku ni tak kretip. Family aku bckground suma maths & engineering.. seni tu mmg takdo lah lnsung, segalanya tempah .. hurmm mak oh mak.
Terpaksa lah amek dgn pakej pelamin jugak .. walopon hati ni masih berat menyatakan nk deco sniri je.. sbb sgt basic, mcm deco mini dais for tunang aritu je, tambah candles ke, lantern ke sket.
*Sigh. Again i warned him, simple & suwit pelis, taknak sarat. Depo paid!

.
Baju penanten - hlfway!
Adoi ni pon konpiusss, dh ada yg bru siap, mcm bekenan.
Dia kata bleh mai Nov lagik nt ada stok baju baru lagik, tp to play safe, aku booked jugak bju tu.
Mcm biasa lah aku nieh, klu bleh suma nk sesimple mungkin, aku tanak sarat, pelis hahahahahaha.
Yg betandang punya still pending *oh makmentuatobe!

.
Catering - halfway! 
Punya lah bagos bisnes zaman sekarang ni. Mak & ayah dh buat appoimnt to meet the caterer on Sat, tp tghari cmtu, dia cancel sbb ada hal lain. Haishhh!
Then esok paginya, he send 2 rep utk datang ke umh and diskas!
Jakun pulak aku, caterer dtg umh siap diskas price, offer, menu and services.. so dh hlfway sbb dia kata too early klu nk konfem kan. Wth la kau early, its only ave or 3 months to go kot.
Takpa lah nnt dia setelkn knuri Nov, bru dia bleh konpemkn yg date Feb kami tu.
Gasak lah. Kau yg nk mai lagik kan. Ave of RM6 ja sorg .. murah kan? Tp klu 1000pax, aheeeee.

.
Baju family - on the way!
Baju ni dpt supply utk fmily terdekat ja, yg terjauh sket tu aku hny mmpu bgtau tema ja.
Serius takda bajet dh..tp klu tak sama pon takpa lah, asalkn berbaju, aheeeeeeeeee.
So decided yg baju lelaki nk beli yg ready made saja sbb perlukan dlm 4 pasang saja. Kedai tu nama ja ready made, tp bukan sebarangan tailor jugak. Cuma mak, kaklong dekyang, macik terdekat and my pengepit..nk yg itulah ini, last last blum beli. Adoi, balik mid Nov ni harap dpt setelkn!

.
Kad kawen - on the way!
Hurmmmmm.. ayah kata utk jiran sekampung nie, buat yg biasa sudahlah.
Bukan nk double stendet atau apa, klu ikut plan ayah, i can save up to RM500.
Percaya atau tak? Ok, ikut cakap ayah. Aku buleh guna RM500 tu .. hurmm .. beli brg hntaran!

.
Lagik apa?
Ohhh ayah dh booked team Marhaban.
And YES, people keep saying this is too early.
Kamonnnn laaaaa.

Mak & Ayah pon dh mula fed up tau dgn ayat ayat ini.
Aku ni bukanlah anak nan sorg ni ja nk uruskn, jadi depa takmoh lah semak kepala.
Biar book dh lepas dari sarat kt kepala.
Aku ada adek yg masih bljr yg nk kena parents aku tgk jugak.
Abang aku pon dh bechenta sakan, nk kena anta rombongan meminang wiken raya haji nnt.
Im not the only child okeh nk focus! Klu kt KL nieh, dh berbulan silap² makan tahun org dh book.

.
Favors - on the way
Dh beli, tinggal nk kena diy tagging and wrapping.
Ada yg 600 to go, ahahahahahha!!
Ada yg 100 to go..eh ka belum start yg nieh, huuuuu.
Bunga telur tu nnt .. ready made sajok!
Tinggal nk amek pahar tu dari Makcik Yah.

.
Hantaran - still hunting
Hunting mode masih ON. Way to go, aheeee.

.
Apa lagik yg major?
Bagos jugak aku taip benda ni .. trus jd reminder utk aku.
Organizer tertinggal dlm laptop, so taip nk dh mcm bercakap guna organizer dlm otak.
Tu dlu lah yg aku ingat, nk smbung keja pagi pagi nieh fresh sket dgn idea nk wat report.


.
.
.
LoveNote : 
Mak mai ptg satg! Yesss, mak mai nk jenjalan hunting apa lagik perlu. Dan mak perlu rehat badan and minda...sbb tu mak mai duk KL, aheeeeee. Sian mak eh penat dah. Mak nk jalan p umah adek-adek mak, okehhhh. Petang ni nk mkn apa eh for dinner? Weahuuuuuuuuuuuuu!

3 comments:

Faiz said...

go madie go! :)

Anonymous said...

wehh madie baru jumpak blog hang. ni pun dari paiz punya blog. wehhh byk gak hang dah prepare. aku lg 1 bulan 20 hari kot (lebih kurang la) mcm2 lg xsiap wehhh mampuih laaaaaa

Anonymous said...

adoiii malunya hgpa dpt find out blog ntah apa apa aku niehhhh.
My 1st reveal on Lea's blog :D

Serk, nt hg blk dh duk kt umh senang la nk uruskn .. aku ni skali blk kedah, dpt la uruskn ..

cik madi