Dec 6, 2010

Rezeki Allah SWT

.
.
Pagi Isnin menjelang awal Tahun Hijrah ni buatkan aku sayu saja.
Tak abes-abes dgn feeling kau, nyahhhh!

Bukan sayu sebab apa.
Pagi ni aku ada short diskasion dengan asst ku.
Orangnya sgt pendiam, smpai aku rs nk luku ja kepala.
Tp dh pangkat senior la hehehe, berani kau nk luku kepala orang!

Abes diskasion, dia mintak nk balik awal, sbb ada urusan (ok patut la kau beriya datang diskusi dgn aku).
Apa jenis-jenis urusan yg stendet utk dijadikan excuses?
Anta bini p spital, ambil anak kt nursery sbb arini bini saya tak sehat, ayah mentua tak sehat, kereta saya kena serbis, nk smbut kelahiran anak kucing, kenduri anak saudara dan sebagainya.

.
.
Tapi pagi ni yg menyentapkan aku...
'Saya ada interview dgn Jabatan Kebajikan Masyarakat, untuk urusan pengambilan anak angkat'

.
.

Diam.
Serius aku lupa nk respon.

Dan mcm dalam drama TV1, dia gawang gawang tangan depan mata aku.
'Cik Madi, Cik Madi'
Ok part ni aku tipu.


.
.
Waktu tu baru aku terdetik di hati kecil (tp mgkn gemuk) ni.
Rezeki Allah SWT ni sangat LUAS.

.
.
Bila kita tadah tangan berdoa mintak pada Allah SWT.
'Ya Allah, Engkau murahkan rezeki aku'
Waktu tu di kepala aku mgkn cuma pikirkan rezki result yang baik, pekerjaan yg disenangi, pendapatan yg mencukupi, makan pakai yang cukup ...
Tak pernah pulak terlintas pasal rezeki untuk dapat anak.
Mgkn sbb aku belum kawen kan, klu dpt anak lagik jadi hal lain.


.
Patut laa bila orang baru kawen, bila orang tanya dah ada isi ke?
'Belum ada rezeki' jawapannya.


.
Agaknya nt klu aku dh kawen pon, orang akan tanya soklan mcm ni kan?
Agak agak pressure tak?

.
.
.

Alhamdulillah, dah berisi nasik goreng ayam mlm td.
Sampai bila tahan nk jawab mcm ni?

.
.

4 comments:

Unknown said...

hmmm..kan...tula..smpi bila tahan nk jwb gitu kan..hmmmm....tuhan je tahu perasaan itu..;p

tkpe..mari berusaha selagi daya..maybe belum cukup usaha..dan maybe belom smpi masa..Allah maybe nk duga kita selama mana kita tahan ujian dr NYA..

jgn sedey2 bride to be!chill2...berhoneymoon dulu k!

hehe..

Anonymous said...

babe, giler kelakor entry kali ni..ade part yang aku gelak berdekah2 sambil terbayang muke ko...nguahahaha...

~Far Away~

Ms. Blume said...

mira: ahehehe saje je wat feeling lebih. tp tu suma kan urusan Allah rezeki anak jodoh ajal maut. yg penting usaha :D

paiz : mende yg kelako nya, aku taip muka seriusss pelis :P babe, pelis laa adakan smula blog kau. aku tau ko ade ni saje sembunyi bajet kiut sgt heh

Anonymous said...

*sayu*

nikki