May 21, 2010

APPLE

.
.
Dulu masa saya darjah 2 .. mak penah bgtau saya, my very 1st english word i wrote correctly - APPLE, that was back on 1988/89, ait.

Saya selalu tny mak 'Mak baca apa tu?'
Mak jawab ' Newspaper'. Ok saya pegang kata kata mak.

Satu hari saya dgr mak bersembang dgn seseorang kt luar rumah.

Saya tanya mak ' Mak sembang dengan sapa tu?'
Mak jawab 'Our neighbour'. Ok saya pegang lagik kata mak.

Kesan dari soalan dan kejayaan pertama tu .. mak kata, ni lah hasilnya.
Agak² apa laaaa hasil anak daranya kan?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
NUS PEPLE (newspaper)          &          NEBLE (neighbour)

.
.
Mak kata, suma benda aku eja end with 'LE' - NEL KLIPLE (nail clipper), TOWLE (towel).


Cube tny mak korg, ape word pertama korg, mungkin lagik teruk drpd aku.

.

1 comment:

ReD MaryJane said...

comel nyer...!!! madile?? ngeeeeee